АНОТАЦІЯ
власного педагогічного досвіду
керівника вокального гуртка Ватутінського професійно-технічного училища №2
Кутненко Ніни Дмитрівни.
Я, Кутненко Ніна Дмитрівна, працюю в Ватутінському професійно-технічному
училищі №2 з 1996 року. Всі ці роки я працюю в училищі керівником вокального
гуртка з функціями художнього керівника, проводжу виховні заходи, конкурси.
Робота керівника по художній самодіяльності училища має свої особливості. В
училищі художній керівник, класний
керівник і майстер виробничого навчання -
це «одне ціле». Завдання всіх – формування у майбутніх будівельників та
працівників харчової промисловості, почуття любові до рідного краю, здорового
способу життя, розвивати духовність до самостійного життя в незалежній
суверенній демократичній Україні.
На початку навчального року, я вивчаю контингент груп, індивідуально
психологічні особливості кожного учня. Перша виховна зустріч «Давай же
познайомимось». Я розповідаю про себе, а потім кожний учень розповідає про
себе, всі вони з різних місць проживання. Спілкуючись з ними я виявляю в них музичні здібності,
вокальні данні.
Коли я ближче знайомлюся з учнями, мені краще розвивати їхні здібності,
творчі наміри. Цьому допомагає захід: «Алло, ми шукаємо таланти». Адже в І
півріччі кожного року в училищі проходить конкурс художньої самодіяльності
серед учнів І курсу та груп ТН..
Серед них я вибираю кращих читців, співаків, солістів, гумористів,
танцюристів, визначаю їх артистичність. Заохочую їх репертуаром і ми готуємось
до обласних заходів, фестивалів, загальних міроприємств училища.
В минулих роках мої солісти-вокалісти стали переможцями фестивалю народної
творчості «Душі криниця», переможцями фестивалю «Світ романсу», були
нагородженні грамотами міністерства освіти і науки України Черкаської області
навчально-методичного центру професійно-технічної освіти.
Неодноразово приймали участь в конкурсах, виступах на семінарах фахової
майстерності. В смт.Лисянка та м.Умань, м.Черкаси.
Коли знаєш можливості учнів, дуже легко готувати з ними конкурси, вечори
відпочинку. На протязі року я готую тематичні концерти, приймаю участь у
проведенні виховних годин з класними керівниками та майстрами. Діти з
задоволенням приймають участь у їх проведенні.
Познайомившись ближче з учнями, я складаю репертуарний план роботи на рік.
В плануванні роботи на рік я враховую здібності учнів, їх талант, їхні бажання.
В моєму репертуарі є пісні різного жанру – народного, сучасної естрадної пісні.
Основними напрямами своєї роботи вважаю – духовне виховання людини.
Вивчаючи з учнями народні пісні – водночас пізнаємо джерела нашої культури.
Чарівний світ музики, пісні – завжди залишає в душі дитини дух мудрих
народних традицій, що споконвіку формували в людині добрі почуття,
працьовитість, вдачу, чутливу до краси душу.
Постійно на протязі занять готую дітей до участі в фестивалях народної
творчості Раїси
Кириченко та Назарія Яремчука, працюю над вивченням романсів, фестиваль якого
буде проходити в м.Жашкові.
Другим важливим напрямом є патріотичне виховання, адже без виховання
національної свідомості, національної пам’яті, значення історії, її історичних
сторінок не можна побудувати демократичну державу. На своїх заняттях вивчаємо
пісні патріотичного напрямку. Кожний рік в м.Умані проходить фестиваль
патріотичної пісні «Пам'ять поколінь». Мої учні приймали участь у цьому святі,
були нагороджені грамотами обласного управління, а також цінними подарунками.
Це свято патріотичної пісні проходило в м.Ватутіне, де вокальний ансамбль і
солісти-вокалісти зайняли призове місце і були нагороджені грамотами.
Працюючи з учнями не слід забувати, що це – майбутні матері і батьки. Тому,
слідуючий напрямок учнів до створення сім’ї, учні знайомляться із законодавством «Про шлюб та
сім’ю». У
своїх заняттях використовую твори Н.Левицького «Кайдашева сім’я », та
Коломійця «За двома зайцями». Учні з задоволенням інсценізують уривки із цих
творів на сцені в конкурсах. Тематично готуємо концерти до батьківських зборів.
Ефективність роботи художнього керівника залежить від взаємозв’язку з
учнями та батьками. Знайомство з
батьками, подяка за участь у конкурсах, вечорах, допомагають мені у формуванні
особистості дитини.
Яким піде в життя майбутній спеціаліст з нашого училища. Яким буде його
світ, чи зуміє влаштуватися в житті – це завжди хвилювало і хвилює мене як
художнього керівника.
|