Соціально-психологічна служба в ДНЗ "ПТУ №2 м.Ватутіного" – це
спільна діяльність соціального педагога та практичного психолога,
спрямована на повноцінний розвиток особистості кожного учня.
Завдання соціально-психологічної служби:
•забезпечення індивідуального підходу до кожної дитини;
•сприяння повноцінному особистісному та
інтелектуальному розвитку дітей, створення умов для формування у них
мотивації до самовиховання і саморозвитку;
•профілактика та корекція відхилень в інтелектуальному та особистісному розвитку дитини;
•забезпечення соціально-педагогічного патронажу учнів у системі освіти;
•налагодження взаємодії навчального
закладу з сім'єю учня, службою у справах неповнолітніх, службою
соціального захисту населення, центром сім’ї, молоді та спорту,
кримінальною міліцією, органами місцевого самоврядування, громадськими
організаціями з метою адаптації дитини до вимог соціального середовища і
створення умов для її сприятливого розвитку.
Практичний психолог виконує функції:
-діагностичну:
психологічне обстеження дітей та
підлітків, їхніх груп та колективів, моніторинг змісту і умов
індивідуального розвитку дітей та учнівської молоді, визначення причин,
що ускладнюють їх розвиток та навчання;
-корекційну:
здійснення психолого-медико-педагогічних
заходів з метою усунення відхилень у психофізичному та індивідуальному
розвитку і поведінці, схильності до залежності та правопорушень,
подолання різних форм девіантної поведінки;
-профілактичну:
своєчасне попередження відхилень у
психофізичному розвитку та становленні особистості, міжособистісних
стосунках, запобігання виникненню конфліктних ситуацій у
навчально-виховному процесі;
-консультативно - методичну:
допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання та виховання дітей та підлітків.
Соціальний педагог виконує функції:
- діагностичну:
вивчає та оцінює особливості діяльності і
розвитку учнів (вихованців), мікроколективу (класу чи референтної
групи), шкільного колективу в цілому, неформальних молодіжних об'єднань;
досліджує спрямованість впливу мікросередовища, особливостей сім'ї та
сімейного виховання, позитивного виховного потенціалу в мікрорайоні та
джерела негативного впливу на дітей і підлітків;
- прогностичну:
прогнозує на основі спостережень та
досліджень посилення негативних чи позитивних сторін соціальної
ситуації, що впливає на розвиток особистості учня чи групи; прогнозує
результати навчально-виховного процесу з урахуванням найважливіших
факторів становлення особистості;
- консультативну:
дає рекомендації (поради) учням,
батькам, вчителям та іншим особам з питань соціальної педагогіки; надає
необхідну консультативну соціально-педагогічну допомогу дитячим,
молодіжним об'єднанням, дітям, підліткам, які потребують піклування чи
знаходяться у складних життєвих обставинах тощо;
- захисну:
забезпечує дотримання норм охорони та
захисту прав дітей і підлітків, представляє їхні інтереси у
різноманітних інстанціях (службі у справах неповнолітніх, міліції, суді
тощо);
- профілактичну:
переконує учнів в доцільності дотримання
соціально значимих норм та правил поведінки, ведення здорового способу
життя; сприяє попередженню негативних явищ в учнівському середовищі;
- соціально-перетворювальну:
надає соціальні послуги, спрямовані на
задоволення соціальних потреб учнівської молоді; здійснює
соціально-педагогічний супровід навчально-виховного процесу,
соціально-педагогічний патронаж соціально-незахищених категорій дітей;
сприяє соціальному і професійному визначенню особистості, дбає про
професійне самовизначення та соціальну адаптацію молоді;
- організаційну:
координує діяльність й взаємодію усіх
суб'єктів соціального виховання; сприяє соціально корисній діяльності
дітей і підлітків; формує демократичну систему взаємостосунків в
підлітковому середовищі, а також серед дітей і дорослих.
Сприяє розкриттю здібностей, талантів,
обдарувань вихованців через їх участь у науковій, технічній, художній
творчості. Залучає громадські організації, творчі спілки, окремих
громадян тощо до культурно-освітньої, профілактично-виховної,
спортивно-оздоровчої та інших видів роботи.
Займається профілактикою правопорушень
неповнолітніх. Дотримується педагогічної етики, поважає гідність
особистості дитини, захищає її від будь-яких форм фізичного або
психічного насильства, запобігає вживанню ними алкоголю, наркотиків,
іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя. Постійно
підвищує свій професійний рівень, педагогічну майстерність, загальну
культуру.
|