Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [28]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Каталог файлів
Головна » Файли » Мої файли

Творчі роботи як засіб поповнення матеріальної бази та комплексного методичного забезпечення Виконала: викладач Абакарова Н.І
[ Викачати з сервера (248.5 Kb) ] 15.10.2010, 20:53
Державними стандартами професійно-технічної освіти передбачається підвищення якості професійної підготовки робітників на основі регламентації вимог до результатів професійно-технічної освіти, структурування змісту професійної освіти, обґрунтування навчального матеріалу. Конкретний зміст знань, умінь та навичок учня визначається програмами з навчальних предметів. Система контролю знань, умінь та навичок є невід’ємною структурною одиницею в навчально-виробничому процесі. Системність проведення і організації контролю обов’язково дасть позитивні результати і показники навчання. Вихідний контроль передбачає державну кваліфікаційну атестацію, яка включає: кваліфікаційну пробну роботу, яка відповідає вимогам освітньо-кваліфікаційної характеристики випускника ПТНЗ відповідно кваліфікаційного рівня; державний кваліфікаційний іспит і захист письмової екзаменаційної роботи, проекту чи творчої роботи, що їх замінює. Письмові екзаменаційні роботи виконуються з метою оволодіння учнями методами розробки і технологічного вирішення поставленого завдання, закріплення навичок самостійної роботи з технічною літературою, перевірки рівня підготовки учнів до самостійної роботи. При проведенні державної підсумкової атестації замість виконання учнями письмових робіт описового характеру практикую виконання творчих завдань з короткою описовою частиною. Такі завдання виконують учні, що мають кращі здібності, схильні до пошуку та раціоналізаторства. Результати виконання цих робіт використовуються для поповнення матеріальної бази училища або комплексного методичного забезпечення предметів. Для поповнення комплексного методичного забезпечення кабінету № 14 спецтехнології зварювальних та мулярних робіт були виконані творчі завдання з таких тем: 1) «Техніка безпеки при виконанні зварювальних робіт» ( окремі елементи роботи представлені в додатку 1); Цю роботу виконували 2 учні з використанням комп’ютерної техніки. Вони повинні були опрацювати запропоновану літературу, перекласти тексти на українську мову і виготовити в вигляді роздаткового матеріалу. 2) «Техніка виготовлення простих зварних конструкцій» ( макети представлені в додатку 2); Такі роботи пропонувалися учням протягом 3-4 років. Результат таких завдань – виготовлення 24 макетів зварних конструкцій, які є у теоретичних комплексних кваліфікаційних завданнях. Основний елемент такої роботи – виготовлення якісного макету естетичного вигляду. Описова частина такої роботи складала 3-4 сторінки і включала питання техніки виготовлення конкретної зварної конструкції, необхідні інструменти, обладнання і матеріали, вимоги безпеки праці. Макети зварних конструкцій постійно використовую на уроках при вивченні різних тем технології зварного виробництва: класифікація зварних з’єднань та швів, дефекти зварних з’єднань та швів, техніка виконання швів, контроль якості зварних швів і т.і. 3) «Виготовлення кроквяної ферми »( додаток 3); При вивченні теми «Особливості виготовлення деяких типів зварних конструкцій» я знайомлю учнів з технологічним процесом виготовлення кроквяної ферми, яка є будівельною металевою конструкцією. В моєму кабінеті є якісний, централізовано виготовлений плакат, на якому представлене креслення кроквяної ферми із специфікацією. Але, враховуючи складність ферми і не завжди належне просторове мислення учнів, цей матеріал був важкий для сприйняття та розуміння. Як творчі завдання запропонувала групі учнів в кількості 5 осіб виготовити макети ферми і окремих її вузлів. Макет ферми виготовили з перфорованих кутників, які використовують при оздобленні віконних та дверних відкосів, а вузли ферми – з натуральних прокатних профілей. Описова частина роботи кожного учня була аналогічна описовій частині завдання «Техніка виготовлення простих зварних конструкцій». Для поповнення комплексного методичного забезпечення кабінету плакатами учням запропонувала виготовити електронну версію креслень, малюнків, схем з підручників. При відсутності в навчальному кабінеті технічних засобів для демонстрації використовую їх як традиційні плакати, які також виготовили учні ( додаток 4). З метою оновлення матеріальної бази училища учнями було виконано: 1) ремонт дверного і віконного блоків при капітальному ремонті туалету. Описова частина відповідала конкретному виду ремонту і була мінімальною; 2) виготовлення декоративних підставок під вазони для бібліотеки. Роботи виконувались на базі п/п Тростянського О.М., де учні проходили виробничу практику. Описова частина роботи була аналогічна описовій частині завдання «Техніка виготовлення простих зварних конструкцій» ( додаток 5). 3) зварна конструкція велосипедної стоянки, яка була виготовлена учнями в майстерні училища при виконанні пробної кваліфікаційної роботи. Описова частина роботи також аналогічна описовій частині завдання «Техніка виготовлення простих зварних конструкцій» ( додаток 6). Підбір творчих завдань для учнів вимагає постійної творчої роботи викладача, стимулює його роботу на перспективу, свідчить про вміння охопити не тільки навчальний процес, а й потреби училища. Виконання творчої роботи, яка не може бути довірена вихованцям з середнім рівнем знань, сприяє формуванню у учнів впевненості у належній підготовці з обраної професії, спрощує адаптацію в суспільстві з риночкою економікою. При використанні на уроках учнівських робіт обов’язково акцентую на цьому увагу. Це, на мою думку, стимулює учнів до роботи над собою, формує у них творчий азарт, бажання бути кращими в своїй професії, і, як результат, конкурентоспроможними на сучасному ринку праці. Додатки додаються
Категорія: Мої файли | Додав: ПТУ№2
Переглядів: 2348 | Завантажень: 217 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 4.0/3
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Форма входу
Пошук
 
 
Copyright MyCorp © 2024
Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz